Monday, September 04, 2006

Makeaa masun täydeltä

Oonko mä kertonut, että mulla ihana SNY?

Näin ihana paketti odotti mua postissa viikonlopun yli, kun en ollut pe-illalla paikkakunnalla sitä noutamassa. Kuten näkyy, suklaata on jo vähän maisteltu ja lanka on loistava täydennys mun omiin parin päivän takaisiin ostoksiin :)

Mun kultainen SNY:ni muistaa mua myös ihan viikottain kivoilla meileillä ja linkkivinkeillä. Varjopuolena on vaan se voi helekutti -olo, kun en oo yhtä ahkera muistamaan omaa SNY:äni.

Otsikko viittaileepi siihen, että meidän keittiössä on käyty tänään ihan kauhea kokkisota (=laitettu sapuskat taas loppuviikoksi) ja pyöräytetty sitruunamarenkipaistosta. Se kadonneepi huomenissa työkavereiden suihin vähän myöhästyneenä lomaltapaluuleivonnaisena. Onko millään muulla alalla yhtä hassua/kivaa tapaa?

15 Comments:

At 9:28 PM, Blogger janna said...

Jösses mikä tuo suklaa on?

Alkaa jo melkein harmittamaan, etten mennyt neuleystäviin mukaan. Oisin kyllä tosi huono salainenkin ystävä, kun tahtoisin pitää kaiken tommosen hienon itelläni..

 
At 9:41 PM, Blogger Anna said...

Totta, toi on ihan uskomaton tapa että täytyy vääntää paakelssia pöytään, kun palaat lomalta töihin. Kuinkakohan paljo mä joudunkaan leipomaan, ku meen takas synnärille puolentoista vuoden tauon jälkeen :D

Oisko sulla tietoa Turun lankakaupoista, et mis niit on ja mihin kandee mennä? Aattelin lähtee sinne äitiysvapaalle.

 
At 10:07 PM, Blogger Jatta said...

Meillä "pitää" vääntää herkkuja kun on omat synttärit. Mun mielestä sekin on ihan hassua..

 
At 10:36 PM, Anonymous Anonymous said...

Meillä on tapana tuoda hyviä kun *lähtee* lomalle. Tossa juhannuksen jälkeen olleella viikolla syötiin niin paljon jätskiä töissä että korvista pursui :-) Viimeiset lomallelähtijät toikin sitten juustoa, viiniä ja keksejä ja hedelmiä päiväkahville.

 
At 8:21 AM, Blogger Siniset Silmukat said...

Lomalle lähtiessä täytyy "pullat" tarjota, niinpä kesällä ja talviloman koittaessa saa töissä makeaa mahan täydeltä...

 
At 9:47 AM, Anonymous Anonymous said...

Hih, mulla oli tuota samaa suklaata eilen kun katselin Täykkäreitä ja kudoin sukkaa. Tota soijalankaa olen hypistellyt Menitassa ja se oli ihanan tuntuista ja näköistä pintaa! Mitä meinaat siitä?

Marsvin

 
At 12:11 PM, Blogger KirsiÄr said...

Meillä eivät mun 'leipomuksiani' kaipaa. Kun minähän en leivo.

Sullahan on kohta paidallinen Tapestryä. Tai sitten saat maailman toiseksi suurimman Clapotiksen (suurin on Annella Brysselissä).

 
At 2:58 PM, Blogger katinkontti said...

Lomalle jäävä tarjoaa pullaa, tai ainakin jotkut. Joskus kun ollaan oltu kilttejä (=tehty hyvää tulosta) saadaan firmalta täyskäriä; ei pal naurata... Meillä töissä kyllä häviää tehokkaasti kaikki syötävä, olen tätä hyödyntänyt mm. neulepiknikin jälkeen ;-) Tuo SNY:ltä saamasi Tapestry on vissiin sitä samaa Potpourri-sävyä kun mulla?

 
At 3:15 PM, Blogger Jenni said...

Juu, meillä kans viedään herkkuja töihin lomalta palatessa, mut mehän ollaan samalla alalla... Tein viimeks porkkanakakkua :)

 
At 11:59 AM, Blogger Meeri said...

Kristel on varmaan sotkenut nyt parit. Minä nimittäin sain tänään tuota samaa lankaa!!! Iiks se on aivan ihanaa! (onkohan meillä sama sny? ;) )

 
At 1:33 PM, Blogger AnneV said...

Niin, siinähän mietitte. Mitäs jos mä olenkin jonkun SNY ja lähetän sille kaikki Tapestryt mitä en itten jaksa neuloa?

(Clapotis on jo niin suuri, että bussikuski vaatii ostamaan sille oman matkalipun.)

 
At 5:30 PM, Anonymous Anonymous said...

laura, laura, auta, hei...

kerrohan nyt ne tampereen parhaat lankakaupat kävelyetäisyydellä tammerkoskelta. työt kun vie tampereelle tässä kohtsilleen...

 
At 6:16 PM, Blogger laurar said...

Janna: Se on tosi herkkua, metsämarjoilla terästettyä

Marsvin: Jaa-a, kuule... Toistaiseks en oo raaskinut kuin hiplailla :)

Kati: Jepjep, samaa on

Muut: Kiva kuulla, että muilla on samanmoista pullasouvvia

Pau: Koskarin yläkerran Käsityöskeskus ihan ihan paras, sit Hallituskadun Aili Jokinen (löytyy Sokoksen takaa) ja Itsenäisyydenkadun Lanka-Aittaan kannattaa poiketa, mikäli mielii tehdä arkeologisia kaivauksia :) Oikeesti ihan paras paikka on Vilmiinan Villapuoti. Se toimii valitettavasti vaan verkkokauppana...

 
At 2:15 AM, Anonymous Anonymous said...

Tupsahdin blogilistalta vahingossa tänne! =)
KArpalo-vadelmasuklaa on munkin herkkua. Oletteko maistaneet maraboun uutta Daim suklaata? Sekin on hyvää vaikkakin makeaa.
Toi karpalo-vadelma on jotenkin raikas! =)
Jos leivontavinkkejä viemisiksi kaipaatte, tulkaa visiitille! =)

 
At 7:38 PM, Blogger Arteeni said...

Hähää, meillä jokainen tarjoaa herkut omalla vuorollaan tiimipalaverissa. Noin 10 viikon välein napsahtaa siis nakki vaikkei olisi mitään juhliakaan. Tuon myötä synttäri ym. herkut ovat tainneet jäädä väliin.

Ihanan näköistä lankaa ja tuota Karl Fazerin sukulaatia MEINASIn ostaa tänään kaupoilta mutta joku kahjo oli ostanut jo repun täyteen nameja ja lakuja torilta.

 

Post a Comment

<< Home