Monday, January 09, 2006

Le Grande Lehtikatsaus

Ihan hölmöä oikeastaan enää edes kirjoitella lehdistä, jotka ovat ilmestyneet viime viikolla ja yks jo viime vuonna. Kuvittelen kait, et mulla on niistä jotain niin painavaa sanottavaa, et se on pakko päästä toitottamaan ääneen :)

Kauneimmat Käsityöt on tullut mulle kestona varmaan vuoden verran. En muista milloinkaan neuloneeni siitä mitään, mut kai mä oon napsinut siitä ideoita. Tällä kertaa kivoja olivat nää muksujen jutut

tällainenhan valmistuis vikkelään, mut miksi noin tekokuituinen (65 %) lanka?


tää setti on ihan syötävän pehmoisen ja suloisen näköinen.

Suuresta Käsityöstä tuli ostettua viime vuonna useampi numero, kunnes keksin tilata sen. Sekunnilleen saman tien tuon päätöksen jälkeen lehden neulemallien määrä ja taso löpsähtivät alaspäin ihan kuin se kuuluisa lehmän häntä. Jotain kivaa kuitenkin tälläkin kertaa...

ihan houkutteleva kuva huiveista, mut ei kuitenkaan mitään ennen kuulumatonta


tästä mä tykkään ihan oikeesti.

Sandrakin tuli jossain kauppareissussa kaapattua mukaan. Ei siinäkään mitään erityistä ollut, mut sen hintalaatusuhe on hyvä (4€) ja siinä on kivoja pitsineuleita, joita voi kaapata johonkin huiveihin - joskus

ihan kiva neule.

Modan tilauksessa on ollut vaan lyhyt katko, joskus silloin kun se muuttui Novitasta Modaksi ja sen mallit alkoi olla ihan muille langoille kuin Novitan. Nyt tuntuu käsittämättömältä, että aikanaan suivaannuin moisesta, kun tällä kertaa suivaannuin ennemminkin siitä että niin iso osa uusimman Modan malleista nimenomaan oli Novitan langoille. Niin se käsitys laadukkaista langoista ja laajoista värikartoista muuttuu. Asiaan on voinut vaikuttaa sekin, että asun ekaa kertaa elämässäni kaupungissa, jossa on muutakin kuin marketteja pullollaan Novitan lankoja. Uusin Moda oli pitkästä aikaa tosi kiva, sellainen että melkein joka aukeamalla on jotain kivaa ja että lehti tulee selattua useammankin kerran, eikä se hautaudu heti kaappiin.

osaisinkohan mä käyttää tällaista? katsottaiskohan tällaista töissä kieroon?


nämä mohairhörhellykset...


...viehättivät molemmat mua mahdottomasti...


kuka hullu tekee topin 7 veljeksestä? joku joka haluaa hikoilla vai joku joka haluaa raapia itseään hullu? ja mikä lehti napsii malleja ulkomaisista lehdistä, soveltaa ne kotimaisille halpislangoille ja jättää mallin alkuperän - ja jopa suunnittelijan nimen - kertomatta? onks siitä mtv3:n jutusta muuten kuulunut mitään kun Robbie Williamsin levy-yhtiö haastoi meidän maikkarin Robbien biisin luvattomasta käytöstä Idols-mainoksessa?


tää on ihan mun armaani näköinen neule! harmi vaan, että armaani oli sitä mieltä, et tää on myös ihan venahtavan näköinen neule... pitäisi varmaan tehdä se jollain nelosen puikoilla sormet krampissa suositellun 7 ja 8 puikkojen sijaan


äiti tykästyi tähän poncheliinoon. saattaa kuitenkin olla et menee hetki ennen kuin neulon äitille taas mitään. merenneitojakku on kyllä ollut käytössä, lomakuvat todistaa, mut muuten äitee-kullan kanssa on tullut käytyä seuraavanlaisia keskusteluja:

Ä: mun pitäisi ostaa pipo kävely- ja hiihtolenkkejä varten. oikein semmoinen urheilukaupan fleecellä vuoritettu
L: miks? voinhan mä nyt sulle yhden pipon neuloa
Ä: KAIKKI itse neulotut pipot alkavat kutittaa, kun ulkoillessa hikoaa
L: mä teen sulle kuule semmosen pipon, ettei kutita
Ä: jaa, no voithan sä yrittää
---
Ä: oon ajatellut pyytää K:ta (meidän tiettävästi ainoa neulova sukulainen, mun täti) neulomaan E:lle (pikkusisko) oikein pitkävartiset sukat
L: miks? justhan mä neuloin sille semmoiset jouluksi
Ä: ai jaa, no ei sitten
---
Ä: mistäköhän mulla tällaiset sukat on?
L: olisitkohan saanut esikoistyttäreltäsi viime jouluna...?
Ä: ai jaa. osaatko sä neuloa tällaista pitsiäkin?
L: ???
(kyseessä olivat Kuuran kosketus -sukat)

ja back to Moda

oih, mä en kestä. oon ihan varma että nyt kun en jotenkin oikein uskalla neuloa jonain päivänä tuleville lapsukaisilleni, niin se kostautuu ja sit en enää ehdi.


mahtuisinkohan mä kokoon 160...?

Semmosia. Peukkuni on muuten sininen ja punainen ja puikoilla on jotain ihanan muhkeaa, mut niistä lisää ehkä joskus huomenna...

22 Comments:

At 7:53 PM, Anonymous Anonymous said...

Jaahas, lehtikatsausta tulossa. Ovatkohan nämä ne kauneimmat vai kauheimmat? Jään mielenkiinnolla odottamaan tekstiä...

 
At 8:11 PM, Blogger laurar said...

hehe.. jätin kauheimpien ruotimisen ihan ilolla muille, kun tuntuu et muutenkin valitan vaan koko ajan :)

 
At 8:15 PM, Anonymous Anonymous said...

Tein sen vaaleanpunaisen mohairhörhelön, ihmettelen miten se kuvassa on saatu näyttämään niin hyvältä. Todellisuudessa se on aivan kamala. Eikä sitä edes voinut purkaa joten se meni päättämättömänä roskiin. Yäks Terveisin Elina.

 
At 8:31 PM, Anonymous Anonymous said...

Minä taistelin aikani kanssa sen mohairhörhelön ja kutosen muovipuikkojen kanssa, ei siitä mitään tullut, aivan hirveä neuloa. Ei muuta kuin surutta lanka poikki, huivin alku roskiin ja uusi huivi toisille puikoille. Ne kutosen puikot vois mennä samaan paikkan kuin se huivin alku..

 
At 8:35 PM, Anonymous Anonymous said...

hih ;) Laura, ei kai sulla vaan ole ...vauvakuume??? Ihan alkaisi vaikuttaa siltä...

IHmettelit sen valkoisen tytön paidan akryyliyttä. Ehkäpä, koska jotkut kuulema olettavat villan kutittavan niin paljon :O Minä olen tunkenut omat itiöni pienestä pitäen ehtaan villaan, jotta säästyisin kuulemasta sitä kutituskitinää. Vielä ei ole kuulunut.

tippi

 
At 8:38 PM, Blogger Susanna said...

oi nyt mä todella odotan että saan modan käsiini! Mun äiti UNOHTI ottaa sen mukaan kun kävi viimeks :/ me ollaan muuten kans käyty mutsin kanssa vähän samantapaisia keskusteluja...

 
At 8:43 PM, Anonymous Anonymous said...

Pitää muuten paikkansa, että kaikki itseneulotut pipot alkavat kutittaa jossain vaiheessa lenkkiä. On kokeiltu. Joten nykyään juoksenkin aina intersportin fleece päässä. Ainoa kaupasta hankkimani päähine.

 
At 9:03 PM, Blogger Altocumulus said...

Suosittelen neulomaan niitä vauvajuttuja nyt! Haaveilin, että sitten äitiysvapaalla istun kiikkustuolissa ja neulon ison mahani kanssa tulevalle vauvalle. Ja höpön löpön, minä mitään neuloin siinä vaiheessa! Nyt blogitaaperolla on tasan yksi puku ja lapaset, jotka tein ennen raskautta ja poju kulkee muiden tekemissä sukissa ja lapasissa... Suutarin lapsilla ei jne.

 
At 10:10 PM, Anonymous Anonymous said...

Eikös toi neulostuubi ollut Novitan syksyn nuorisoliitteessä?

Silkkipipo ei muuten kutita.

 
At 10:38 PM, Blogger tikru said...

Mä huvituin kovasti tuosta seiskaveljeksestä tehdystä topista. Se joka sen on tehnyt ja suunnitellut ei varmaan koskaan oo urheillu...ei ainakaan se toppi päällä. Ajatuskin saa jo raapimaan itseään. Varsinainen älytön väläys.

 
At 10:40 PM, Blogger Cairbre said...

Ääk, siinä miesten neuleessa on manboobsit :)

Kuka niitä kauheita neuleita sit haukkuu? Vaadin nälvintää ja paheksuntaa :D Mä en edes osta niitä lehtiä enää kun niissä on niin kauheita neuleita. Modan kansineulekin oli niin järkky että melkein kiljaisin ääneen kaupassa.

Mutta kivoista neuleista puheen ollen: kiva kun osoitit tuon Sandran mallin, jotain sellaista olen itse hakenutkin ja lehti pole hinnalla pilattu.

 
At 7:48 AM, Anonymous Anonymous said...

Kun kaikki olivat joukolla haukkuneet Modaa, päätin käydä kaupassa vilkaisemassa/selailemassa näitä kauheuksia. En mä sit mitään kauhean hirveää huomannutkaan, oli vain tavallisen tylsä lehti. Ei niitä pahimpia. Onkohan meillä neulojilla Modaa kohtaan ennakkoluuloja siten että lehti haukutaan vaikka siinä ei olisikaan mitään haukuttavaa? Itse ainakin huomaan suhtautuvani Modaan ja Novitaan nihkeästi vaikkei oikein syytä olisi, menen kai sen joukkopaheksunnan mukana ;)
Akryylia on lasten neuleissa kai siksi että se on sellainen pese ja pidä materiaali, helppohoitoinen.

 
At 9:05 AM, Blogger Johanna said...

Mä olen just alottamassa samaa miesten mallia miehelle! Modassa oli tosiaan ihan ok malleja, mutta toi Vogue-ryöstö ihmetyttää edelleen. Ei edes ohjeista tai kuvista löytynyt mainintaa lähteestä. Onkohan ihan laillista...?

 
At 11:10 AM, Blogger laurar said...

tippi: Ei oo. Tai joo on, on ollut noin kuusvuotiaasta asti. Kiitos vinkistä tulevaisuuden varalle :)

ainaoikein: Okei, uskotaan :)

altocumulus: Ok, kiitos tästäkin vinkistä :)

ano: Joo, siinäkin oli tuubi, mut tämä tuubi on uusimmasta Modasta. Tutki ennen kun hutkit, ja käytä nimimerkkiä!

 
At 1:30 PM, Blogger Lape said...

Mä ihmettelin kans topin lankavalintaa, mutta ei oo eka kerta kun kesävaate on tehty woolista yms. eiköhän puuvillasista langoista olis saanu ohjeen aikaseks ja on myös mietityttänyt tuo mallien lainaus vaivautumatta esittämään alkuperää????

Täytyisköhän kaivaa kätköistä omat lempparit... saattaa mennä aikaa kun lehtiä on vuodelta 93 tai jotain :) Sopiva iltapuhde?

 
At 1:32 PM, Anonymous Anonymous said...

Kuka hutki? Kysyin koska en ollut varma muistanko oikein. Anonyymipostituksen saa poistettua yhden kohdan ruksaamalla.

 
At 1:48 PM, Blogger laurar said...

ano: No minä ainakin hutkin anonyymeja kommentoijia :) Eiks vois käyttää edes jotain nimimerkkiä, vaikkei itse bloggaaja oliskaan?

 
At 2:44 PM, Blogger Soile said...

Se punainen toppi on ollut esillä syksyn Vogue Knitting lehdessä. En muista lankaa, saati suunnittelijaa nyt mutta voin tsekata sen sulle jos tahdot. Aika villainen se oli siinäkin. Aika monta muutakin mallia Modassa oli otettu tuosta samasta Voguen numerosta.

 
At 3:09 PM, Blogger Cairbre said...

Ja samalla kun kieltää Anonyymeiltä kommentoinnin niin poistuu niidenkin kommentointimahdollisuus jolla ei ole Bloggerin tiliä mutta riittää uskallusta käyttää edes nimimerkkiä ;-)

 
At 4:04 PM, Anonymous Anonymous said...

Mitä se puhe oli siitä hutkimisesta, kysyn vielä. Unohdin allekirjoittaa ekan viestin ja heti tällainen huuto? Nyt ei enää edes kiinnosta allekirjoittaa eikä kiinnostanut edellistäkään.

 
At 6:21 PM, Anonymous Anonymous said...

Tiedoksi vain että nimimerkin käyttö ei ole merkki uskaliaisuudesta ja rohkeudesta :D
Äärimmäisen hupaisaa että joku edes luulee näin.

 
At 7:26 PM, Blogger Lycka är ~ Onnea on said...

Vauvakuumetta imassa??! ;)
Mä kans 'loukkaannuin ' (haa-haa) siit kun vaihto modaan et pistin tilauksen poikki..nyt taas vaikuttaa kivoilta nuo ohjeet lehdessä :)

 

Post a Comment

<< Home